Cvičení s Jaroslavem Wojnarem * Projekt Podané ruce II. * Zooterapie Euroklíč
Banner
Rubriky Různé články Celulitida neboli pomerančová kůra

Celulitida neboli pomerančová kůra

S poustu let se zastával názor, že celulitida je pouze záležitostí tuku, hormonů a špatného oběhu. To prý ale dle odborníků není až tak pravdivé tvrzení, protože při vzniku a usazování pomerančové kůže hraje výraznou roli také zdraví buňky a kvalita kožní tkáně.

Obal buňky neboli membrána, která je ve špatné formě, je bohužel pórovitá a zapříčiňuje propouštění tekutiny špatným směrem. Výsledkem bývá dehydratovaná buňka a voda, která z ní uniká a poté se hromadí na špatném místě, zároveň připravuje půdu pro pomerančovou kůži. Taktéž pojivová tkáň je tvořená méně kvalitními kolagenovými vlákny a elastinem, přestává plnit svoji podpůrnou funkci, neboť stárne. Oslabená kůže tak už nedokáže být ochrannou bariérou proti zevnímu prostředí a projeví se na kůži celulitida. Vůbec to ale neznamená, že by nadbytek tuku, špatný krevní a lymfatický oběh nebo hormonální poruchy byly nedůležité. Celulitida bývá totiž ovlivňována více faktory najednou. Pokud se rozhodneme proti ní bojovat a snažíme se o viditelné zmírnění jejich projevů, budeme muset změnit na prvním místě stravovací návyky a životní styl, a úplně nejideálnější prý dle odborníků je zkombinovat více léčebných metod najednou.

Změna stravování v sobě zahrnuje především konzumování jídla s vysokým obsahem proteinů a esenciálních mastných kyselin, které byste měli jíst minimálně po dobu jednoho měsíce. Během prvních dvou týdnů se doporučuje vyprázdnit tukové buňky. Svaly a kožní proteiny, které tvoří základ pokožky (kolagen, elastin, fibrin) nesmějí být totiž ohroženy, což se vám podaří díky této stravě bohaté na proteiny a esenciální mastné kyseliny. Energii budete čerpat z tukových zásob a přitom by vám nemělo výrazně vyhládnout, protože díky vysokému příjmu proteinů se budou uvolňovat takzvané ketonické látky, které potlačují pocit hladu. K pití je výborný zelený čaj, protože odvodňuje, má antioxidační účinky a reguluje hladinu cukru v krvi. Denně se musí vypít minimálně dva litry tekutin a dokonce se povoluje k jídlu deci suchého bílého vína.

V průběhu třetího a čtvrtého týdne byste měli začít pomaloučku do jídelníčku zařazovat pomalé cukry s nízkým glykemickým indexem v podobě třeba celozrnného (žitného, špaldového) chleba na snídani, k obědu vařenou zeleninu s vysokým obsahem vlákniny, kuskus a k večeři vařené luštěniny s čerstvou zeleninou, to prý proto, aby se zpomalil cukr uvolněný vařením. A od pátého týdne opět při každém jídle se doporučuje ovoce s nízkým glykemickým indexem jako je jablko, hruška, citrusy, a pro krásnou pleť jezte maliny, jahody, rybíz broskve, švestky, třešně. Jakmile odstraníte první možnou příčinu a to nesprávnou výživu, podnikli jste rozhodující krok v boji proti celulitidě nebo pro její prevenci a nyní následuje další krok, což je aktivní odvádění zplodin a to znamená pohyb.

Nezapomínejte tedy na dostatek pohybu a správnou stravu, neboť za těchto podmínek nemají tukové buňky šanci se zanášet odpadními látkami a nafukovat se.

Karin Šimovcová


 
„Jsme obyčejní lidé jako vy, jen máme hendikep, se kterým náš život navenek vypadá odlišně, pro vás zdravé nezvykle. Pro kompenzaci máme různé pomůcky, ale v jádru se náš život od vašeho neliší. Radujeme se, sportujeme, bavíme se. Umíme i pracovat, i když si někteří zaměstnavatelé myslí, že s hendikepem jsme použitelní jen na ‚lepení obálek‘. Opravdu nemáme rádi, když nás druzí považují za chudáčky a litují nás.“

Pozvánka na besedu

Náhodné obrázky z naší Galerie

p1140736
edf-tour-2010-bielsk...
p1140716
krajsky-odborn10
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním těchto stránek souhlasíte s jejich použitím.
Více informací o používání cookies se dozvíte v tomto článku.