Cvičení s Jaroslavem Wojnarem * Projekt Podané ruce 2018 * Zooterapie Euroklíč
Rubriky Různé články Cvičením proti inkontinenci

Cvičením proti inkontinenci

O inkontinenci jsme hovořili již v minulém článku. Připomněli jsme si, co to inkontinence vlastně je, rozdělili jsme si ji a mimo jiné jsme si řekli i to, že není žádná ostuda takto onemocnět, a že je třeba se léčit. Nikde však není psáno, že proti samovolnému a nechtěnému úniku moči mohou pomoci výhradně léky. Člověk se s většinou nemocí může poprat i sám. Tím samozřejmě nechci říct, že by pacienti měli ignorovat pokyny a rady lékaře. Pouze chci upozornit, že léky nejsou jedinou zbraní, kterou se dá proti inkontinenci bojovat.

A jaký že je ten další prostředek, který se může stát naším pomocníkem a spojencem proti inkontinenci? Cvičení. Teď se obracím především na vás, milé dámy. Nezapomínejte že sport je velice důležitý pro vaši postavu i váš dobrý pocit. Při cvičení se lze přece skvěle bavit, relaxovat. Je to také výborný způsob, jak odbourat stres a navíc shodit nějaké to kilo. Teď by mnohé z vás mohly začít namítat, že tohle všechno už přece dávno víte, a že odbíhám od tématu. Samozřejmě i s nechtěným a samovolným únikem moče si cvičení dokáže poradit, jen je třeba si cviky správně vybrat. Především je nutné posílit pánevní dno. Jde zejména o svaly v oblasti močového měchýře. Pokud zahájíte posilování již v brzkém věku, jak se říká: „Čím dřív, tím lépe.“ Vyzkoušejte například Kagelovy cviky. Ty se provádějí tak, že nejdřív svaly rytmicky zatínáte a pak je zase uvolňujete. Právě díky tomu se zpevní svaly kolem močového měchýře a účel bude tím pádem splněn. Dobrý výsledek může přinést i klasická gymnastika. Vhodným, a zároveň zajímavým sportem je i pilates a jóga. Zmíněný sport vám pomůže bojovat nejen se samovolným nechtěným únikem moči, ale také se stresem. Uvolníte se při něm a budete se cítit doslova báječně.

Těm z vás, které se chtějí během cvičení vyřádit a ke všemu by uvítaly, kdyby zároveň mohly pracovat na zdokonalování své figury a dokázaly snížit svou tělesnou hmotnost, vřele doporučuji Jumping. Při tomto cvičení se provádějí malé dynamické poskoky, rychle sprinty a balancování na pružném výpletu trampolínky. Právě u takového sportu dostanou zabrat svaly, jež není možné posílit jinak, než během balančního cvičení. Na první pohled obyčejné hopsání na trampolínce, které by někteří lidé možná považovali za zbytečné a za ztrátu času, ve skutečnosti dokáže posílit celé tělo nejen vně, ale dokonce i uvnitř. Proto si, podle mého názoru, zaslouží patřičnou úctu a uznání, i když možná vypadá poněkud směšně. Kolik je lidí, kteří byli v minulosti považování za směšné šašky a ostatní se k nim také chovali jako k šaškům. Dnes jsou však tito lidé uznávaní za hrdiny nebo významné a světově proslulé osobnosti, a současní lidé jsou rádi a hrdí na to, že takoví velikáni vůbec kdy žili na světě. Velmi podobné nebo dokonce stejné by to mohlo být i v případě skákání na trampolínce. Jelikož se při něm posiluje zejména pánevní dno, nedivte se ani nestyďte za to, pokud si budete muset v průběhu cvičení párkrát odskočit. Rozhodně není důvod snažit se tuto naprosto přirozenou potřebu ignorovat a dělat všechno proto, abyste vydrželi do konce cvičení a pak teprve utíkali na toaletu. Skutečně to nemá cenu takhle trápit samou sebe.

Zdá se to téměř až neuvěřitelné, a přesto je to pravda, že díky posilování pánevního dna se zbavilo problémů se samovolným a nechtěným únikem moče celých 70 % cvičících. To by jeden ani neřek, viďte? A to číslo je opravdu dost velké, takže na tom skutečně asi něco bude, nemyslíte? Na druhou stranu je tady ještě pořád těch zbývajících 30 % žen, kterým inkontinence nedala pokoj, ačkoliv jistě cvičily stejně pravidelně a vytrvale jako ty, u kterých to přineslo vytoužené výsledky. Tyto dámy by však v žádném případě neměly začít považovat zmíněné cvičení za chybu a zbytečnost, která stejně k ničemu nevede. Posilovat pánevní dno se vyplatí vždycky, protože když už samovolný nechtěný únik moči nezmizí úplně, tak se alespoň zmenší na lehký stupeň. Už to znamená pro většinu žen nemalé pozitivum a úspěch.

Doufám, že celý tento článek je důkazem, že se proti samovolnému nechtěnému úniku moče bojovat dá a možná i návodem, jak na to. Alespoň bych byla moc ráda, kdyby tomu tak skutečně bylo. Zejména informace obsažené v předchozím odstavci, by mohly být přesvědčivé. Takže pokud vy sami trpíte inkontinencí nebo znáte někoho, komu tento problém stěžuje život a potřebuje pomoc, doporučte mu některé z výše uvedených cvičení a sportů. Zkuste to. Vždyť za zkoušku přece nic nedáte, jak už je dávno všeobecně známo. Jsem přesvědčena, že neztratíte nic a získat můžete opravdu hodně.

Krystyna Kędziorová


 
„Jsme obyčejní lidé jako vy, jen máme hendikep, se kterým náš život navenek vypadá odlišně, pro vás zdravé nezvykle. Pro kompenzaci máme různé pomůcky, ale v jádru se náš život od vašeho neliší. Radujeme se, sportujeme, bavíme se. Umíme i pracovat, i když si někteří zaměstnavatelé myslí, že s hendikepem jsme použitelní jen na ‚lepení obálek‘. Opravdu nemáme rádi, když nás druzí považují za chudáčky a litují nás.“

Pozvánka na besedu

Náhodné obrázky z naší Galerie

11_prijezd_2509-1756
v-dolina2011-26
IMG_5430
83_ruzne_0110-0942
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním těchto stránek souhlasíte s jejich použitím.
Více informací o používání cookies se dozvíte v tomto článku.