Cvičení s Jaroslavem Wojnarem * Projekt Podané ruce 2018 * Zooterapie Euroklíč
Rubriky Různé články Gymnastický míč

Gymnastický míč

C vičení na gymnastickém míči je vhodné pro kojence, děti, dospělé i seniory. Sezení na gymnastickém míči je prospěšné. Míč nás nutí sedět rovně a nehrbit se. Aktivují se svaly, které se starají o vzpřímené držení těla a tím se nenásilně posilují zádové a břišní svaly. Velký míč můžeme používat při sezení jak u televize nebo počítače. Doporučuje se začít se sezením na dobu 30 minut a pomalu přidávat na 45 minut. Zpočátku nás totiž můžou na míči záda bolet.

Míče se vyrábějí buď z klasického materiálu. Ty jsou vhodné pro kvalitní cvičení, jsou dynamické a vhodné pro vysokou zátěž, nemají však „ABS“ efekt. Nebo z materiálu s „ABS“ efektem. Tento efekt zajišťuje, že v případě poškození míče dojde k pomalému sfukování.

Dělení podle použití

  • Klasicky gymnastický míč, který se používá na cvičení nebo sezení, vyrábí se ve velikosti 40–70 cm.
  • Physio Ball, používá se v psychoterapii. Je to obří míč velikosti 85–120 cm.
  • Physio Roll, je ve tvaru válce, elipsy nebo brambory. Je vhodný na physioterapii pro lidi, kteří mají problém s rovnováhou a koordinací.
  • Fit Ball je velký míč určený pro opravdu vysokou zátěž.
  • Masážní terapeutický míč, kulatý nebo i podlouhlý a je s výstupky. Ty stimulují krevní oběh a reflexní zóny.
  • Míč s opěrnými body, je určen k sezení a cvičení. Opěrné body udržují míč na místě a nedochází k jeho svévolnému kutálení po místnosti nebo tělocvičně.
Velikost míče vybíráme podle velikosti postavy.
výška v cm průměr míče
80–110 30 cm
110–135 45 cm
135–160 55 cm
160–180 65 cm
180 a více 75 cm

Velikost míče ovlivní, jak moc ho nafoukneme, můžeme ho zmenšit max. o 5 cm, když ho nafoukneme méně. Nejlépe je nechat míč, aby měl pokojovou teplotu a pak ho nafouknout do průměru o 10 cm méně, než jak požadujeme. Necháme ho odpočinout alespoň 24 hodin a pak jej dofoukneme. Nikdy míč nenafukujte ústy, protože se do něj dostane vlhkost, která při vyfouknutí může způsobit slepení stran míče.

Důležité je i správné sezení. Nohy musí být daleko od sebe, asi 75°, chodidla pevně na zemi nasměrována jak stehna. Mezi tělem a stehnem má být úhel víc jak 90°, taktéž i mezi stehnem a lýtkem. Pozor, nesedejte nikdy na vrchol míče, můžete se převrátit, ale trochu dopředu.

Jarmila Jalowiczorová


 
„Jsme obyčejní lidé jako vy, jen máme hendikep, se kterým náš život navenek vypadá odlišně, pro vás zdravé nezvykle. Pro kompenzaci máme různé pomůcky, ale v jádru se náš život od vašeho neliší. Radujeme se, sportujeme, bavíme se. Umíme i pracovat, i když si někteří zaměstnavatelé myslí, že s hendikepem jsme použitelní jen na ‚lepení obálek‘. Opravdu nemáme rádi, když nás druzí považují za chudáčky a litují nás.“

Pozvánka na besedu

Náhodné obrázky z naší Galerie

img_9258
p1140628
P5303041
rovna_prava_pro_vsec...
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním těchto stránek souhlasíte s jejich použitím.
Více informací o používání cookies se dozvíte v tomto článku.