Cvičení s Jaroslavem Wojnarem * Projekt Podané ruce 2018 * Zooterapie Euroklíč
Rubriky Různé články Sport hodící se pro všechny věkové skupiny - plavání

Sport hodící se pro všechny věkové skupiny - plavání

M áte bolesti v zádech nebo vás trápí otylost? Pak právě pro vás je nejvhodnější věnovat se plavání. Plavání je sportovní činnost, jež je vyhovující téměř pro každého. Hodí se i pro lidi s handicapem. Tento skvělý sport se dá vykonávat i tehdy, vyžadujete-li shodit pár kilo, zlepšit si fyzickou kondici, zpevnit a vytvarovat postavu nebo jen tak pro radost.

Plavání, a to je bezvadné, můžete provozovat celoročně. Vybrat si smíte hned z několika plaveckých způsobů, například kraul, motýlek, znak, prsa.

Plavání je ideální sport, jenž svaly univerzálně protáhne a nehrozí tím pádem jednostranné přetěžování páteře a kloubů, poněvadž tělo je ve vodě nadnášeno. Jiné sporty mohou zapříčinit velkou zátěž na páteř a klouby. U plavání vám to nehrozí, právě naopak, je dokonalé pro lidi se sníženou pohyblivostí, anebo s korpulentní postavou, kde opravdu tento sport je šetrný ke kloubům celého těla.

Plavání optimálně prokrvuje horní část plic, proto má kladný vliv na srdce a dýchací systém. Studená voda zase napomáhá otužování organismu a tím nám bývá zvyšována tolik žádaná imunita. Zároveň pravidelným pohybem docílíme, že máme radost a naše psychika je pozitivně naladěna na zvládání každodenního stresu. Dostaví se i uspokojení, že jsme pro sebe a své tělo udělali maximum.

Jestli jste se právě rozhodli, že začnete s plaváním, udělali jste správné rozhodnutí. Plavat můžete začít kdykoli, v jakémkoliv věku. V plavání není stanovena hranice věku, nezatížíte si zbytečně klouby a nemusíte mít vůbec žádnou kondičku, tu teprve získáte častějším trénováním. Plaváním se navíc navrací větší pohyblivost páteře.

Pokud se rozhodnete plaváním zhubnout a vytvarovat si postavu, měli byste počítat s tím, že teprve po 30 minutách intenzivního plavání začínáte spalovat tuky. Musíte se nejprve pořádně zahřát a tak se dostat na tepovou frekvenci, kde už budete spalovat tuky. Nejlepší by bylo plavat bez přestávek a snažit si udržet stejnou rychlost. Nezapomeňte u toho pravidelně dýchat.

Plavání posiluje a protahuje zádové svaly. Lidé trpící opakovanými bolestmi zad najdou pomoc v pravidelném plavání. Svaly kolem páteře se zpevní a pak už bude pro vás snadné udržet si správný postoj zad. Posílíte i prsní svaly, toto určitě potěší ženy.

Neplavte s hlavou nad vodou, tady krční páteř nezdravě namáháte a tato poloha vytváří velký odpor vody, který vás bude brzdit a zpomalovat. Hlava při plavání by neměla být předkloněná ani zakloněná, ale v neutrální poloze. Nedá se nic dělat, musíte s hlavou do vody. Jestli to pro vás není zrovna příjemné, zkuste si pořídit brýle.

Plavání se doporučuje i lidem, kteří mají potíže s křečovými žilami a zánětem žil, protože tento pohyb prospívá cévám a nesmíme opomenout, že má pozitivní vliv na krevní oběh.

Takto strávený čas ve vodě plaváním vám pomůže nejen vytvarovat břicho, hýždě, hrudník i stehna, ale i přitom zažijete účinnou masáž kůže a nakonec vaše odměna bude, v příjemně zrehabilitovaném těle. Proto neváhejte a začněte plavat pro zdraví i zálibu.

Karin Šimovcová


 
„Jsme obyčejní lidé jako vy, jen máme hendikep, se kterým náš život navenek vypadá odlišně, pro vás zdravé nezvykle. Pro kompenzaci máme různé pomůcky, ale v jádru se náš život od vašeho neliší. Radujeme se, sportujeme, bavíme se. Umíme i pracovat, i když si někteří zaměstnavatelé myslí, že s hendikepem jsme použitelní jen na ‚lepení obálek‘. Opravdu nemáme rádi, když nás druzí považují za chudáčky a litují nás.“

Pozvánka na besedu

Náhodné obrázky z naší Galerie

rakousko2011-17
17-opava-jakartovice
priprava2011-06
m-r-polsko2011-12
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním těchto stránek souhlasíte s jejich použitím.
Více informací o používání cookies se dozvíte v tomto článku.