Cvičení s Jaroslavem Wojnarem * Projekt Podané ruce 2018 * Zooterapie Euroklíč
Rubriky Různé články Jarní detoxikace těla

Jarní detoxikace těla

H oďte starosti za hlavu a pusťte se do jarní detoxikace svého těla. Nejprve vyřaďte z jídelníčku veškeré smažené jídlo, polotovary, jednoduché cukry, tučné mléčné výrobky, těžké maso, kávu a alkohol. Zařaďte do jídelníčku raději papáju, citrusové plody, čekanku, artyčoky, chřest, okurky, rukolu a jakékoliv klíčky. Nezapomínejte ani na zdroje kvalitních bílkovin: libové maso, ryby, zakysané mléčné výrobky, sóju, syrovátku.

Také sacharidy, jako je rýže natural, která je bohatá na vlákninu, odvodňuje, podílí se na vylučování jedovatých látek a na regulaci rovnováhy kyselin a zásad. Naopak vynechejte z jídelníčku příliš velké množství luštěnin, bílé pečivo, slané potraviny a snažte se vůbec nesolit. Také kořeněná jídla, kyselé šťávy, sušené ovoce a alkohol. Ochucujte jídla bylinkami, jako jsou kopr, bazalka, kmín, anýz, tymián a zázvor.

Dodržujte pitný režim. Ideální je čistá nesycená voda a bylinkové čaje, popíjejte teď zjara hlavně kopřivový, který dokáže z těla vyloučit škodlivé látky a povzbuzuje látkovou výměnu. Na zlepšení trávení zase funguje čaj heřmánkový, detoxikačně působí i březový, který navíc tělo odvodní. Pijte tyto čaje jen podle návodu na obalu a nepřekračujte dobu užívání.

Vyzkoušejte také potravinové doplňky a bylinky, zejména ty, které upravují trávení, snižuji pocit plynatosti, zabraňují otékání, zlepšují proudění lymfy. Velmi dobře působí na očistu mladý ječmen, pampeliška, heřmánek a ostropestřec mariánský.

Během tři prostředních dnů detoxikace nesportujte, nemělo by se ani cestovat a chce to mít klidový režim, vhodné jsou také krátké procházky. Spěte alespoň sedm až osm hodin. Naopak v prvních a posledních čtyřech dnech můžete jít do sauny, na detoxikační zábal, lymfomasáž nebo si lehce zacvičte.

Co teprve sluneční svit, ten podporuje tvorbu hormonu serotoninu, který podporuje optimismus. Umělé světlo v práci sluneční paprsky nenahradí, takže pokud to jen trochu jde, pobývejte co nejvíce přes den na čerstvém vzduchu. Vyzkoušet můžete také fototerapii, která pomoci speciálních biolamp nahrazuje sluneční svit.

Také se naučte správně dýchat. Základní pravidlo pro správné dýchání zní: dýchejte nosem, ne ústy! Sliznice v nose zachycuje nečistoty, ničí mikroby a zároveň vzduch, který nadechujeme, ohřívá a zvlhčuje.

Dechové cvičení – pět minut denně. Dýchejte pomaleji a hlouběji, nádech začněte zvednutím břicha, nechte dechovou vlnu postoupit do dolní a horní části hrudníku. Musíte cítit, jak se plíce plní vzduchem, a pak, asi po dvou třech sekundách vydechněte. Nejdříve klesá hrudník, pak břicho. Pamatujte, že plíce jsou jedním z detoxikačních orgánů a správným dýcháním se čistíme.

Detoxikační jídelníček.
První čtyři dny jezte jídla připravená z čerstvého ovoce a ze syrové a dušené zeleniny, domácí polévky, ořechy, semena, celozrnné výrobky.(rýže pečivo), ryby a drůbež zbavenou kůže.
Můžete si dát jednou denně bílý jogurt a vajíčko. Dejte přednost syrové stravě, vaření v páře a dušení, ostatním úpravám (kromě vaření polévek) se vyhněte. Zachovejte si pravidlo „malé porce vícekrát denně“.

Další tři dny si dopřávejte pouze ovoce a zeleninu, pijte hodně vody, ovocných šťáva čajů a zeleninových vývarů.

Poslední čtyři dny konzumujte to samé jako v prvních dnech. Možná se vám při této detoxikaci podaří i shodit nějaké to kilo.

Ivana Niemczyková


 
„Jsme obyčejní lidé jako vy, jen máme hendikep, se kterým náš život navenek vypadá odlišně, pro vás zdravé nezvykle. Pro kompenzaci máme různé pomůcky, ale v jádru se náš život od vašeho neliší. Radujeme se, sportujeme, bavíme se. Umíme i pracovat, i když si někteří zaměstnavatelé myslí, že s hendikepem jsme použitelní jen na ‚lepení obálek‘. Opravdu nemáme rádi, když nás druzí považují za chudáčky a litují nás.“

Pozvánka na besedu

Náhodné obrázky z naší Galerie

rovna_prava_pro_vsec...
okolo-msk2011-301
v-dolina2011-13
img_3682
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním těchto stránek souhlasíte s jejich použitím.
Více informací o používání cookies se dozvíte v tomto článku.