Cvičení s Jaroslavem Wojnarem * Projekt Podané ruce 2018 * Zooterapie Euroklíč
Rubriky Knižní novinky Jak vyléčit depresi aneb Šest kroků k zdravému životnímu stylu

Jak vyléčit depresi aneb Šest kroků k zdravému životnímu stylu

Jak vyléčit depresi aneb Šest kroků k zdravému životnímu stylu
Stephen S. Ilardi

Známý americký klinický psycholog a univerzitní profesor Stephen S. Ilardi nabízí na základě nejnovějších vědeckých výzkumů ucelený program samoléčby, založený na terapeutické změně životního stylu, který účinně pomáhá lidem s depresí i těm, kdo jí chtějí předcházet.

V současnosti, kdy výskyt deprese strmě narůstá, je zřejmá souvislost nejen s nemocemi, které ji mohou vyvolat (borelióza, chronická únava, toxoplazmóza, schizofrenie ad.), ale zejména s nezdravým životním stylem a stresovými faktory moderního světa. „Působením stresu se ničí neurochemické látky jako je dopamin a serotonin, což může vést k poruchám spánku, poškození mozku, dysfunkci imunitního systému a zánětu,“ upozorňuje autor a dodává, že „Lidským bytostem nebyla nikdy vlastní špatná strava, sedavý způsob života, nedostatečný spánek, společenská izolace, ani horečné tempo jedenadvacátého století.“

Deprese se v západním světě stává jednou z hlavních příčin pracovní neschopnosti u dospělých do padesáti let. Přitom, jak ukázal nedávný výzkum, se téměř nevyskytuje například u lovců-sběračů Kaluli lidí z Papuy-Nové Guiney. Jejich životní styl je totiž velmi podobný životu našich předků lovců-sběračů, jejichž genetické základy máme v sobě po dlouhá tisíciletí zakódovány a jsou v podstatě neslučitelné se stresovými podmínkami industrializovaného moderního způsobu života.

Naštěstí lze depresi velmi dobře léčit novou metodou TLC (Terapeutic Lifestyle Change – terapeutická změna životního stylu), kterou doktor Ilardi prezentuje. V léčbě je úspěšná z více než sedmdesáti procent a na rozdíl od medikamentů nemá vedlejší účinky. Jde o léčebný postup založený na nejnovějších klinických výzkumech a sestává z šesti kroků vedoucích ke změně zažitých návyků – konzumaci omega 3 mastných kyselin a zdravé stravy, v přírodní fototerapii, kvalitním spánku, anti-přemítavé činnosti, sociálních vazbách a v pravidelném cvičení. „Například půlhodinová chůze třikrát v týdnu má na depresi lepší účinek, než Zoloft“, potvrzuje Ilardi. Seznamuje čtenáře s důležitými informacemi, jak porozumět depresi a jejím příznakům, přibližuje rovněž poznatky v léčbě medikamenty i dalšími metodami. Přehledný postup až dvanáctitýdenního programu popsané změny může výrazně pomoci při překonání deprese na celý život.

Autorovi se podařilo složité téma prezentovat srozumitelným a přitažlivým pojetím, v němž nechybí příklady z klinické praxe nebo zkušenosti pacientů. Přináší mnoho užitečných rad a doporučení podaných v přátelském, povzbuzujícím duchu, pomáhajících nejen lidem s depresí, ale každému, kdo se zajímá o své zdraví.

Leda 2016, 304 s.

Dana Vondrášková
 
„Jsme obyčejní lidé jako vy, jen máme hendikep, se kterým náš život navenek vypadá odlišně, pro vás zdravé nezvykle. Pro kompenzaci máme různé pomůcky, ale v jádru se náš život od vašeho neliší. Radujeme se, sportujeme, bavíme se. Umíme i pracovat, i když si někteří zaměstnavatelé myslí, že s hendikepem jsme použitelní jen na ‚lepení obálek‘. Opravdu nemáme rádi, když nás druzí považují za chudáčky a litují nás.“

Pozvánka na besedu

Náhodné obrázky z naší Galerie

07-opava-jakartovice
krajsky-odborn07
33_zahajeni_2609-174...
24
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním těchto stránek souhlasíte s jejich použitím.
Více informací o používání cookies se dozvíte v tomto článku.