Cvičení s Jaroslavem Wojnarem * Projekt Podané ruce 2018 * Zooterapie Euroklíč
Rubriky Knižní novinky Jíst, mládnout, radovat se

Jíst, mládnout, radovat se

Jíst, mládnout, radovat se

Amelia Freerová
10 kroků ke štíhlé linii, mladistvému vzhledu a duševní pohodě

Nutriční terapeutka a odbornice na dravou výživu přichází s vlastní metodou prospěšného stravování. Její úspěšnost, potvrzená mnoha spokojenými klienty, kteří navštívili soukromou kliniku A. Freerové, spočívá především v harmonicky vyvážené stravě bez omezujících diet, s důrazem na zdravý rozum a přirozený cit těla pro to, co a v jaké míře je pro něj skutečně dobré. Každý, kdo má chuť na ozdravnou změnu, pocítí záhy její blahodárné účinky.

Velkoryse pojatá kniha s množstvím fotografií a kreseb tuto chuť spolehlivě podporuje. Na konkrétních příkladech zjistíme, jak lze vhodnou úpravou stravy získat energii, odstranit psychické a kardiovaskulární problémy, udržet si optimální váhu a snížit projevy stárnutí, což se promítne do velmi příjemného pocitu duševní i fyzické svěžesti.  

Autorka přitažlivou formou a s dávkou vtipného nadhledu nabízí inspiraci na příjemnou změnu v jídelníčku a navyklých, tělu však nevyhovujících stravovacích návyků. Vychází z vlastních zkušeností, kdy se v důsledku náročné práce a nevhodné stravy (těstoviny, chléb, zákusky, tousty, sendviče atp.) cítila vyčerpaně, trpěla syndromem dráždivého tračníku a řadou infekcí. I když navštívila několik lékařů, nic nepomáhalo. Teprve na radu kamarádky se setkala s výživovým poradcem, který ji nasměroval na novou cestu a podnítil v ní zájem o studium optimální výživy a nutriční terapie. Jídlo sama vnímá především jako lék, který vyživuje a umožňuje nám prožít každý den co nejlépe.

Freerová v duchu této myšlenky, nabytých poznatků a studia osvětluje v deseti hlavních principech poznatky a postupy, jak upravit nevyhovující stravovací návyky a jíst chutné, jednoduše připravené pokrmy.  Z jídelníčku je třeba vyloučit nebo výrazně omezit, co tělo špatně snáší a dává o tom vědět (např. plynatostí po chlebu nebo mléčných výrobcích, nespavostí po kávě, průjmy atd). Prospěšná jsou jednoduchá vařená jídla z čerstvých surovin, různé masové i zeleninové saláty apod. Samozřejmostí by měla být kontrola zásob v domácnosti a vyřazení všeho nevhodného. Autorka rovněž radí, jak správně nakupovat a zmiňuje i význam potravinových doplňků. Náš vztah k jídlu odhaluje na několika typických ukázkách včetně té, kdy jíme jen z nudy, nebo jíme místo toho, abychom pili. Doporučuje - až na výjimky - obejít se bez svačin, což umožní vhodná skladba snídaně a oběda. Není přitom potřeba výrazně omezovat tuky, ale především cukr. Pokud dodržíme několik zásad, záhy zjistíme, že nám zdravé jídlo přináší šťastný pocit, stejně jako pravidelný, přiměřený pohyb.

V závěru knihy se dozvíme užitečné informace o chytrých kombinacích čerstvého jídla, které se uplatňují i v následujících chutných receptech vegetariánských, masitých vařených i syrových s bohatou obrazovou přílohou. Přehledný rejstřík spolu s rejstříkem receptů usnadňují rychlou orientaci v knize.

Kniha vyšla v nakladatelství Pavel Dobrovský - Beta 2016, 272 s.

Dana Vondrášková
 
„Jsme obyčejní lidé jako vy, jen máme hendikep, se kterým náš život navenek vypadá odlišně, pro vás zdravé nezvykle. Pro kompenzaci máme různé pomůcky, ale v jádru se náš život od vašeho neliší. Radujeme se, sportujeme, bavíme se. Umíme i pracovat, i když si někteří zaměstnavatelé myslí, že s hendikepem jsme použitelní jen na ‚lepení obálek‘. Opravdu nemáme rádi, když nás druzí považují za chudáčky a litují nás.“

Pozvánka na besedu

Náhodné obrázky z naší Galerie

rakousko2011-09
22
cyklomaraton-k24-201...
bezpecnost-na-prejez...
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním těchto stránek souhlasíte s jejich použitím.
Více informací o používání cookies se dozvíte v tomto článku.